פסטיבל עכו 2010

נשלח ב: 14/09/10
שלח לחבר digg delicious facebook

 "עכו מביאה את הצופים אל תוכה הקסום של היצירה"

פסטיבל עכו ה-31 לתיאטרון ישראלי אחר.
ימים ראשון עד רביעי, 26-29 לספטמבר 2010


פפסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר יתקיים בעכו זו השנה ה-31, בין התאריכים 26 ל-29 בספטמבר (חוה"מ סוכות). הפסטיבל יכלול אירועים מגוונים מכל הסוגים: הצגות תיאטרון, תיאטרון רחוב, מופעי קברט, תיאטרון אינטראקטיבי, מיצגים, מופעי מוזיקה, ירידי אומנויות ופאנלים חברתיים- תרבותיים. מסורת הפסטיבל רבת השנים, הציעה וממשיכה להציע במה ליוצרים מקוריים, המובילים את התיאטרון הישראלי והבינלאומי.

השנה, הפסטיבל יתקיים על פני ארבעה ימים ויקיף כ-65 מופעים בהם ישתתפו כ-300 אמנים מרחבי הארץ והעולם. בין האמנים שיופיעו השנה במסגרת הפסטיבל: דודי מעיין- מחשובי היוצרים בפרינג' הישראלי, במאי ומחזאי מייסד תיאטרון עכו, זוכה הפרס הראשון בפסטיבל עכו הראשון בשנת 1980, אורי וידיסלבסקי- מלחין בינלאומי למוזיקת לתיאטרון, קולנוע ומחול, מרקוס קופפרלום- במאי תיאטרון ואופרה בינלאומי, זוכה פרס הפקת הפרינג' הטובה ביותר לתיאטרון גרמני ("Nestroy") בשנת 2007, רוני סיני- במאי ויוצר בינלאומי, יוצר ההפקה ההודית "באהרטי", ליסה ג'ייקובסון וגיל בכר- תלמידיו של לקוק, החוגגים 20 שנה לתיאטרון "ארמא" שייסדו, מאור זגורי- זוכה פרס הפרינג' הישראלי לשנת 2009, נטלי כהן- שמעלה בפסטיבל השנה יצירת ביכורים, ערן טובול- המנהיג קבוצה חתרנית של בוגרי אוניברסיטת חיפה והאמנים רובי אדלמן ויעל רסולי.

   

בין ההפקות הבולטות: "האוטובוס"- פרויקט מיוחד של קבוצת תיאטרון שוויצרית, שמתרחשת בליווי טקסטים בעברית, אנגלית וגרמנית ומתנהלת תוך נסיעה וטיול פיזיים של הקהל באוטובוס ובאזור חצרות יוסף, "קארבינה"- מופע המשלב תיאטרון ומחול אווירי ונחשב לפורץ דרך בתחומו, מופע ליצנות מצרפת- אותו ביים הליצן הנודע ג'נגו אדוארס, תיאטרון בובות, מופעי מחול, ווידאו ארט ועוד.

במסגרת הסימפוזיון המרכזי, ידונו בנושא "אנחנו והחרם התרבותי על ישראל", בהנחייתו של עודד קוטלרובהשתתפות האומנים יהושע סובול, אילנה המרמן, ג'וליאנו מר, עלא חליחאל, פיראס רובי ודודי מעיין.

   

במסגרת פרויקט "אמן תושב", תעלה הצגה שהינה  תוצר של עבודה שנעשתה בשנה האחרונה בקרב ילדים ובני נוער יהודים וערבים תושבי עכו, בבימוייה של האמנית הרב תחומית נעמה שנדר.

זו השנה האחת עשרה בה עירית עכו מנהלת את הפסטיבל, והיא רותמת את אופיו המיוחד אל השמירה על צביון העיר. ראש עיריית עכו- שמעון לנקרי רואה בעכו- עיר המאגדת את כל תרבויות הים התיכון: " עכו שמחה לארח את אלפי שוחרי התיאטרון האחר ולהציג בפניהם פסטיבל ססגוני, אחר ובעל עושר תרבותי. פסטיבל עכו חושף בפני המבקרים את יופייה של העיר ואת היצירה והעשייה האומנותית שבה. בטוחני, כי כמו בכל שנה ייהנו הצופים מחוויה תיאטרלית בלתי נשכחת ומרפרטואר עשיר ומגוון של הצגות ומופעי רחוב".

ההיצע המגוון של הפקות הפסטיבל, שומר על הגישה המקורית, לעיתים חתרנית ומהפכנית, של אמנות התיאטרון המאחדת בין המופעים והיוצרים השונים. מנכ"ל פסטיבל עכו - אלברט בן שלוש רואה במסגרת זו "הזדמנות לאמץ את המושג 'אחר' בעכו שהוא ליבו של הפסטיבל, בעיקר לאחר 30 שנה".

   

מנהלי התוכנית האומנותית של הפסטיבל, זו השנה השנייה, סמדר יערון ומוני (מנשה) יוסף, שמים דגש על יצירות המאופיינות בתעוזה ומקוריות: "הפסטיבל מהווה מסגרת אומנותית, המחייבת ומגיבה למציאות חיינו ולהוויה הישראלית, לצד חיפוש אחר שפה מקורית ברמת התוכן והצורה. בימים אלה עולה יותר מתמיד שאלת כוחה של האמנות להשפיע על המציאות. במובן זה עכו העיר ועכו הפסטיבל היא "בועה" מבורכת שמאפשרת נשימה, שיתוף פעולה בין תרבותי לקיחת סיכונים באמירה ובאסתטיקה של מעשה האמנות ואמץ וחדווה להיות 'אחר'".

אבי גיבסון בר-אל וינון צפריר, תיאטרון אורתו-דה, שחזרו השנה לנהל אומנותית את תיאטרון הרחוב, שמו דגש על החזרת מופעי הרחוב למתחם העיר העתיקה: "לא היינו מצליחים לדמיין תפאורה טובה מזו שהעניקה לנו ההיסטוריה לקיום מופעי תיאטרון רחוב. כ-45 מופעים מתוכם כ-17 בכורות, מופעים מיוחדים מחו"ל, אומני קרקס, פנטומימאים, מופעים בעלי אמירה חברתית ומופעי רחוב קלאסיים, ימלאו את הסמטאות הקסומות ואת החומות העתיקות. מתחם הרחוב השנה הוא נועז, מקורי, מגוון ובועט, ומקווים שהוא עונה לכותרת: אחר".

הפסטיבל מתקיים מידי שנה על רקע אוצרותיה הטבעיים של עכו: סמטאותיה מלאות הקסם, אולמות האבירים בעיר העתיקה- שהינה עיר נמל מרהיבה ביופייה, נוף הנמל הייחודי והמרקם האנושי המיוחד בו  מתמזגים יהודים וערבים, עולים חדשים וותיקים ואלפי תיירים מן הארץ ומחו"ל. פסטיבל עכו הינו תוצר של חגיגת התיאטרון הגדולה ביותר בישראל.

אלברט בן-שלוש, מנכ"ל ומפיק ראשי
פסטיבל עכו, לתיאטרון ישראלי אחר



125Sponsoredlinks 
ads


20 אימיילים אחרונים של אנימציות  (דירוגים 0)   

0
0
הרשמה לשרותשלח לחבררשום תגובה פרסם בפייסבוק
(0)  תגובות 
*במידה ויש בדף זה תגובה שלדעתך איננה ראוייה לחץ על כפתור "הגיבו" ותשלח למנהל האתר לחסומה
דף הבית >> מיילים >> אנימציות >> פסטיבל עכו 2010