הדירות בישראל מאוד יקרות

נשלח ב: 31/05/11
שלח לחבר digg delicious facebook

 

הדירות בישראל מאוד יקרות

במחקר שנערך במכון הטכניון מצאו שבערך 70% מכלל האוכלוסייה בארץ, יקר להם לרכוש דירה ואין באפשרותם האופציה הזו, רק 30% מהציבור יכולים לרכוש דירה, בשיעורי משכנתא סבירים למדי. המחקר יוצג היום בכנס שיתקיים באוניברסיטת ת"א שנקרא כנס "התחדשות עירונית והעצמת ההון האנושי בישראל".

דירה ממוצעת כיום בישראל עולה בערך מיליון שקל, המחקר טוען שבמשך השנים, ככול שהזמן עובר מספר המשכרות הדרושות להחזרת המשכנתא עולה בצורה משמעותית מאוד, אם ניקח את השנה 1989 שנדרשו בערך 51.7 משכורות בכדי לרכוש דירה, הרי שבמהלך השנים זה רק גדל וכיום זה עומד על 90.7 משכורות חודשיות לרכישת דירה, עלייה של 75%, שזה מאוד משמעותי.

מסקנה, ממצאים אלו מראים על הצורך לערוך איזה חוק או רפורמה שיעבור בכנסת וישנה באופן משמעותי את היכולת לאפשר לאוכלוסייה שאין באפשרותה לקנות דירה כמו זוגות צעירים באמת לרכוש יחידת דיור, או דירה קטנה.

שינוי תפיסה זו דורש וצריך מדיניות חדשה שתטפל באופן חריף בנושא גם בצד ההיצע וגם בצד הביקוש בשוק הדיור. שתיצור אפשרות לציבור שקשה לו לרכוש דירה  בשל קושי בהכנסה, באמת לקנות בבעלותו יחידת דיור נחמדה ונורמאלית. דבר זה יעצור תהליך של אי שוויון ובידול סוציו כלכלי.

 



95Sponsoredlinks 
ads


20 אימיילים אחרונים של מבזק דף  (דירוגים 0)   

0
0
הרשמה לשרותשלח לחבררשום תגובה פרסם בפייסבוק
(0)  תגובות 
*במידה ויש בדף זה תגובה שלדעתך איננה ראוייה לחץ על כפתור "הגיבו" ותשלח למנהל האתר לחסומה
דף הבית >> מיילים >> חדשות >> הדירות בישראל מאוד יקרות